Sprzedaż online: jak sprzedawać na Amazon?

Dzięki międzynarodowym sieciom takim jak Amazon, możliwe stało się handlowanie swoimi produktami na skalę niemalże światową bez potrzeby zakładania własnego sklepu czy zapewnienia logistyki.

W jaki sposób powinno rozpocząć się współpracę z jednym z największych portali aukcyjnych e-commerce? Chcecie pewnie też wiedzieć, jak sprzedawać na Amazon z Polski? Już tłumaczymy.

Jak założyć konto sprzedawcy na Amazon?

Na Amazon możesz sprzedawać praktycznie wszystko. Jednak żeby móc handlować przedmiotami znajdującymi się w pewnych kategoriach, musisz wykupić konto dla profesjonalistów. Na stronie Amazon dostępna jest pełna lista, która informuje Cię o wszystkich kategoriach, jakie dostępne są na tym serwisie. Znajdziesz tam też informacje, w których z nich możesz handlować, posiadając jedynie konto podstawowe, a kiedy to dla profesjonalistów. To jednak nie wystarczy. Nawet pomimo wykupienia droższego konta i tak potrzebujesz zgody Amazonu, aby handlować towarami znajdującymi się w kategoriach objętych ograniczeniami.

Oprócz tego w wielu kategoriach handlować możesz wyłącznie produktami nie używanymi. W większości przypadków restrykcje Amazonu są logiczne. Ciężko znaleźć jakiekolwiek argumenty przemawiające za wydaniem pozwolenia na handel np. używanymi kosmetykami. Dlatego, zanim zdecydujesz się na nawiązanie współpracy sprawdź udostępnioną przez Amazon listę.

Jak sprzedawać na Amazon efektownie?

Jeżeli zadajesz sobie pytanie, jak sprzedawać na Amazon, główną regułą jest to, że zwykły użytkownik może sprzedać tylko 33 przedmioty miesięcznie. Za to już użytkownik konta profesjonalnego może sprzedawać nielimitowaną ilość. Jakie jeszcze są różnice? W przypadku konta podstawowego, jego posiadacz musi płacić około jednego funta za każdy sprzedany przedmiot. Natomiast w przypadku konta profesjonalnego opłata wynosi z góry 25 funtów miesięcznie. Nie musi w takiej sytuacji uiszczać opłaty przy sprzedaży pojedynczych sztuk towaru.

Prowizje Amazon oscylują zwykle między 10%, a 15%. Ich wysokość zależy od kategorii sprzedawanego produktu. Jeżeli zastawiasz się jak sprzedawać na Amazon, musisz wziąć pod uwagę wpływ prowizji na zarobek. Dzięki temu gigantowi nie będziesz musiał stawiać własnej strony ani kupować miejsca na serwerze. Sprawy techniczne będą załatwione już na starcie – dotyczy to także technologii umożliwiającej dokonywanie transakcji.

Zajrzyj tutaj: https://www.erpbox.pl/jak-sprzedawac-na-amazonie-z-polski-lokalny-sukces-na-globalnym-gigancie/, jeśli zainteresował Cię ten temat i chcesz dowiedzieć się więcej.